De gezelligste tijd van het jaar komt er weer aan: de Kerst! Dit is vaak het moment om de balans van het jaar op te maken, maar ook om iedereen te bedanken voor de behaalde successen. Veel bedrijven bedanken hun klanten onder andere door het kopen van een kerstpakket of kerstgeschenk. Wij geven je graag een aantal tips om je klanten te verassen met een uniek kerstpakket wat je klant niet snel vergeet.
Een pakket met zelf te maken bier
Natuurlijk is een heerlijke fles wijn of fijne whisky een zeer traditioneel relatiegeschenk, maar je wil je natuurlijk onderscheiden van alle andere kerstpakketten die je klanten krijgen. Geef ze in plaats van een standaardfles eens een eigen in-office brouwset voor een speciaalbier. Deze pakketten zijn vaak in vele soorten beschikbaar en niet iedereen houdt van hetzelfde biertje. Zorg er dus voor dat je je klant kent voordat je deze bestelt!
Een gezonde lading gelukskoekjes
Het klinkt cliché als kerstgeschenk, maar mensen houden ervan. Laat je klanten een blik in de toekomst werpen met gelukskoekjes! Gelukskoekjes zijn knapperige koekjes met een spreuk of geluksgetallen. Je kunt dit soms zelfs zelf samenstellen bij bedrijven die deze op maat maken.
Chocolade met het logo van jouw merk
Je klanten zullen het lastig vinden om jouw verstuurde assortiment met heerlijke chocolade met bedrijfslogo te weerstaan. Gekleurde chocolade met een mooie opdruk of glazuur in de bedrijfskleuren zorgen voor een kersttraktatie voor jouw klant die niet alleen goed smaakt, maar ook laat zien hoe goed je hun bedrijf kent.
Tickets voor een leuk evenement
Klanten brengen zoveel tijd door in hun bedrijf dat ze vaak vergeten om ook eens met elkaar eropuit te gaan, een pauze te nemen en te genieten van de wereld om hen heen. Moedig ze aan om iets leuks te doen en leuke dingen met elkaar te doen. Dit kan bijvoorbeeld door een stapel kaarten te kopen voor een concert, toneelstuk of productie waarvan je weet dat ze het leuk gaan vinden.